vad har hänt sen sist.....?

Jo nu är kaklet på plats nu är det bara mattan som ska läggas in, vi vart jätte nöjd med resultatet . Efterbilder har jag inte tagit ännu och just nu står det en massa disk på bänken så jag har ingen lust att ta några kort nu, men det kommer.

I går vart det en heldag med en vän i S-vall vi shoppade loss som bara den och det var skönt att få komma hemifrån en sväng utan karl, inget ont menat om honom han är gudomlig när vi är ute och handlar och tjatar aldrig, men det är ju roligare att åka med en tjejkompis som har lust att gå på samma affärer som jag.
Fick åt mig två par skor och ett till Iza, lite små plock och en hel del kläder till Iza. några kläder till mig själv som jag skulle ha hottade jag inte, tror jag har blivit för kräsen, på klädfronten nu för tiden.

Vad hände med träningsdagboken (för hund intresserade)?
Jo efter förra gången fiasko eller vad man nu ska kalla det. Var jag så helt  i upplösningstillstånd så jag har inte ens tränat med Gizmo förrens idag. Förra gången var det med en tik som löpte, och Gizmo hade ju inte något som helst lust att lyssna på mig, mer och mer frustrerad blev man ju, men om man tänker efter, hur mycket kan man kräva av en hanhund som snart är två år, och är på sin andra kurs?  Ja den frågan har jag ställt mig varje dag efter förra gången. Var väl heller inte på mitt bästa humör denna dag, så tyvärr fick jag ur mig något som jag inte skulle ha sagt förlåt mig kurskamrater! Få se om det går bättre med Gizmo på torsdag då det är dags för nästa kurs.
Idag kom en vän med med sin tik (denna löpte inte) för att träna störning med Gizmo och det gick ju bra, men måste träna på Gizmos koncentration. 

Mina gröna fingrar börja det klia i, för fröna som jag har satt  har nämligen börjat komma upp, kul!  När det var sån fin dag i dag så gick jag ut direkt i morse och började på med syrenhäcken, den vart rensad och fick lite gödsel även gräsmattan och rabatten och trädgårdslandet fick sig en omgång.
 Roligt att det börja bli varmare nu så man får vara ute påta i trädgården!

// JENNY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0