vart tar tiden vägen???

Ja för mig springer den bara i väg..... Dagis efterlyste den borttappade lappen om dagis tider på semester....åh herregud snart sommar hur ska jag kunna planera när man inte har något eget schema att gå efter!  Tur att man har både ex, barn och sambo så man har lite att rätta sig efter... jag är ju av den sorten nu för tiden att jag vill inte alls  planera vad som ska göras vill ta det som det kommer och mår nästan dåligt av att behöva planera tiden!
Undra hur det ska gå den dagen jag ska börja jobba.....???

Sen sist har jag blivit ett år äldre......inga gråa strån ännu,  men desvärre har nog vikten börjat fatta att jag blir äldre för den försöker hänga på som bara den :) Undra om det är för mycket fika som ligger bakom. (eller vad tror ni, mina fikapolare!!)

Sen har det börjat ändra sig i köket, och jag ska ju säga att dem som har "ploppat" bort kakelplattor en efter en, kan ju skatta sig lycklig för det fick då inte vi göra!  Här fick vi nog ta till allt vad vi hade för att få bort kaklet, det var både hammare, slägga , men till slut kom P till undsättning med någon maskin, men det var så nästan väggen bakom lossnade. Och kakeldamm över HELA köket, vad roligt att få vårstädat iaf! Nya bänkskivor är på plats och en ny diskho.
Imorgon ska vi till med kaklet, varken jag eller L-G har kaklat förrut så vi får väl se hur det går, annars ska det ju inte vara något problem att riva det oxå isf :)

Satte frön idag som egentligen skulle har satts i mars, men snön ligger ju forfarande kvar här så det kan ju inte göra något, jag prövade på lavendel och prydnadsgräs vi får se om det blir något, det har ju en förmåga att inte funka jag har inga gröna fingrar men jag verka inte fatta det själv för jag ger tydligen inte upp.   Eller så har jag så dåligt minne att jag inte kommer ihåg att jag misslyckas hela tiden.

Förra sommaren frågade mamma mig om det var purjo som kom upp ur rabatten, Tack för den! ja det visar ju bara hur gröna mina fingrar är..... ! Få se om purjolökarna har lust att blomma i sommar då!  

Tills vi ses nästa gång....... har det så bra!

Kommentarer
Postat av: Marja

Grattis i efterskott!

2008-04-15 @ 23:01:50
URL: http://marjamej80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0