Åhhh äntligen vår!

Ja fredags blev det som sagt lite shopping i Sundsvall, det blev kakel, jacka till Iza, två badrumsskåp, och skrivbordstol. Det två sista sakerna var ju inte direkt nödvändiga men man kommer alltid hem med saker man inte har tänkt sig köpt. 
När vi sprang in på Ikea sa jag flera gånger till mig själv -.Nää nu ska vi handla till köket och prioritera det, För jag gick runt på Ikea, "och den där skulle vi köpa.....och den..... och den..... Ja vad slutade det med Skrivbordstol och två badrumsskåp och två små orkideer, är det till köket det?!

Dator tittade jag på också och har kommit fram till vilken jag ska ha iaf  en Fujitsu Siemens Amilo Li1718c  och jag hittar den inte billigare är på mediamarkt. Är den någon som har erfarnhet att handla elektroniksaker där?? 

Men ja må säga att vilken skillnad på service det är på vissa ställen.
När vi var inne på K-rauta så skulle jag fråga en gubbe där om bänkskiva, diskbänk och kakel, och det kändes som att man var till besvär när man frågade och han svarade bara kort, och när jag frågade om pris så sa han bara jag vet inte riktig men ca .....  och när jag bad han visa oss ett visst kakel då gick han ut i gången och pekade  -dom är där borta och gick åt andra hållet. !!!! ??????? Han var så jävla nonchalant så jag hade lust att sparka han i arslet , Jag var så nära att säga ett par väl valda ord till gubbf.n men jag höll mig.  Och tur är väl det om vi nu ska handla diskbänk där.

I lördags tillbringade jag  nästan hela dagen åt badrummet, slet ut allt som fanns och städade så knogarna blödde, golv, väggar brunnar över allt  (låter som jag har ett jättestort badrum) när det var klart,  satte vi upp badrumsskåpen vi köpte och det vart  jätte bra, så nu fattas det bara spegel och spotlights och det har jag beställt idag på skbv. (var det inte jag som skulle prioritera köket! )  

I går ringde L och frågade om vi inte skulle följa med till deras stuga och fika lite, åhh vad glad jag vart för då var jag i full fart med att skura golven.  Vi for i väg på em och strålande solsken blev det,vi grillade korv och fikade och satt och sola oss nere vi sjö/älv kanten, Gizmo sprang runt och snodde en massa vedklampar från A. och hade jätte kul....

 Åh nu är det äntligen vår!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Usch, med en sån brist på service hade jag nog valt att handla någon annanstans. Gubbarslet skulle nog ha jobbat med nåt annat låter det som. (Typ, skurat ditt toagolv kanske..?)
Kram!

2008-03-12 @ 10:59:14
URL: http://ace67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0