I väntans tider.......

Går här hemma med värkar och sammandragningar omvartannat, vet att man inte ska gå och tro att den ska komma ut, men jag har bara 12 dagar kvar til "Bf" (som man säger på gravidspråk) och när jag pratade med barnmorskan inne på förlossningen så sa hon att jag inte skulle vänta för länge hemma för att det kunde gå fort. Jag undrar bara när.....????
För att fördriva tiden så "boar" jag. Jag har ju sytt min amningskudde. (Bilder kommer) blev ju lite fyllning kvar kan jag säga, typ 80 liter!
Så nu har jag bestämt mig för att göra en sån här modern Sit On It  Den kommer då inte bli så där stor, men den blir nog ganska lagom för Iza och lilla bebisen att använda.
Just nu håller jag på att sy en blöjautomat/blöjpåse vill göra en i samma modell som denna:

men hittade ingen direkt sybeskrivning, men jag sydde ju en påse i skolan så det kan ju inte vara så svårt. Har ritat en egen beskrivning så jag få se hur den blir.

När man är gravid tror att man får sådana här märkliga tankar om att man ska klara allting som man inte har gjort förrut, helt plötsligt står man där och prövar en massa saker som man tidigare har rykt på axlarna och sagt ,det kan jag inte. Nu står man där tjurig som en oxe och ska klara allting och helst med ingen hjälp,och skriker nästan -inget är omöjligt!!!
Är det en del av moderskänslan/instikten eller?

I kväll när vi var ute på en kvällspromenad med Gizze började vi titta på stjärnorna, letade efter L-Gs stjärna som han fått från mig.:) då fick vi se ett stjärnfall, jag har nog inte sett ett sådant sen jag var liten tror jag. Tror att det är ett tecken, sa till L-g att nu kommer nog bebisen ut inatt.....hoppas! 

Det var allt för ikväll, hadé !
 

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vad romantiskt detta inlägg var på nåt vis, jätterart!!



Kram och lycka til med förlossningen från Jannike i Östersund (hoppas det blir i natt nu då!!!)

2008-11-07 @ 19:42:58
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0