mums

I helgen var vi till Birsta, som jag tror hälften av hammarn gjorde oxå.Det blidde en hel del, har nu köpt nästan allt till bebisen, bara lite små fix kvar tills den kommer ut. Har en känsla att det blir innan beräknat datum iaf, men bara för det så sitter jag här två veckor efter bf och väntar.Inne på Ikea blev det iaf 5 garderober, ett skötbord, vägghylla, doftljus och en tekanna. Så nu mina vänner kan ni komma och bepröva denna fiffiga sak. 

Känns som snön ska komma vilken dag som helst nu,var ut imorse och höststädade trädgården, Jag stog ut i en timme innan det var nästan storm och mitt bäckenet krachat. Får pröva i morgon igen och göra resten. 

Nu ska jag ta och äta lite hemmagjord godis: 

50gram smör/margarin
2msk sirap
1dl socker
2msk kakao
4dl cornflakes
koka upp allt utom cornflaksen i en gryta.
Rör hela tiden tills smeten blir jämn och fin. när den ser bra ut ta bort från plattan och rör ner cornflaksen.
Klicka ut smeten i toppar på folie eller bakplåtspapper. ca 2 tsk stora.. Låt dom kallna... 
Hur gott som helst! 

Hadè

Kommentarer
Postat av: Åsa

Lät smaskens!!!

Hoppas ditt bäcken kryar på sig...:)

Kram!

2008-10-06 @ 21:37:58
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Marja

Åh vad spännande, tänk att det snart är dax!

Hejade som hastigast på er i Birsta. Tösen var allt annat än pigg på mer shopping just då. Jobbigt att följa mor sin in & ut i affärer.

Godisreceptet ska vi testa oss på. Kul med nått nytt!

Sköt om dig. Kram...

2008-10-06 @ 23:03:42
Postat av: Ann

Hej!! Va spännande att det närmar sig!! Men lite jobbigt att inte vet NÄR det blir. Om man åtminstone kunde få veta vilken dag. Man vill ju gärna planera..... =0) Vi var också på IKEA i söndags, såg inte er dock, men en massa andra Hammarstrandsbor som sagt. Ha de bra! Kram!

2008-10-07 @ 08:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0