Dop avklarat

Ja då var Evians dop avklarat, och allt gick bra. Dopet hölls i Ragunda kyrka, Musiken vi hade var två psalmer,"Lilla liv" och "Jag tänder ett ljus". Izabelle och kusin Michaela sjöng "sov du lilla videung". Och sist spelades låten "Du är älskad där du går" som Susanne Alfvengren sjöng på melodifestivalen.Evian hade en dopklänning som min mamma har virkat och som alla mina syskon har haft och likaså alla syskonbarn. Efteråt bjöds det på kaffe, smörgåstårta, gräddtårta och kakor i sockenstugan. Det var dukat i blått, såklart.Ljusen gjordes fina med ett band av blå små fötter. Servettringarna blev så här:
   En lyckad dag blev det och skönt att det är över, nu är det bara tackkorten som ska fixas.

Jag har fått min mamma att sticka en åremössa till mig. Lila och fin vart den. Och inte heller så dyr, jag skulle aldrig lägga ut  över fyra hundra spänn på en sådan mössa. Nu tyckte Iza att den blev så fin att hon vill ha den hela tiden.
Så jag få se om jag hinner använda den något den här våren, nu verkar det som att våren verkligen har tagit fart med sina soliga dagar, det är ju så skönt.

Evian gör framsteg varje dag, nu har vi prövat hoppgungan också och den är så rolig att vara i.Han har också börjat sina första smakportioner med potatis, mosat med smör och bröstmjölk.

Nu ska jag mysa med Iza innan det är dags för läggdags.


Gokväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0