Jul och Nyår

Då har det varit jul och ett nytt år har det blivit. Julen firades hemma här med svärföräldrarna oh S. Mysigt och lugnt var det. Har kommit på att det är inte mycket jag suktar efter på julbordet, ska jag äta något så föredrar jag sillen, men tjälknölen kan jag inte vara utan. Det kanske inte klassas som julmat men i min familj är det tradtion att ha sådan på bordet. Utan den blir är det ingen jul.  Hade faktiskt ingen julstämmning alls förrens på julaftonsmorgon när jag gjorde en macka med tjälknöl på. Då blev det jul för mig.

Har varit ner till Sveg/Lillhärdal en sväng och hälsat på släkten, vi gjorde ett besök på badhuset i Sveg med syrran och hennes familj, lilla Evian badade bubbelpool, ni skulle sett han med sina blåa badbyxor, han tyckte det var jätte mysigt att bada. Tyvärr kunde vi inte ta bildbevis på det.
Har också varit hos min mormor och åkt pulka (ingen jul utan att åka i pulka i backen) och hej va det gick. Sedan gjorde vi eld och grillade korv och drack varm choklad och bara myste. 
Sedan åkte vi hem för att fira nyår tillsammans med några vänner. God mat och trevligt sällskap så ska ett nyår firas !

Fick en köks/bak assistent i julklapp av min älskling, han tyckte väl att jag skulle baka bullar:) för min ursäkt för att inte baka bullar har varit att jag inte har haft en assistent, så igår när det ändå var så kallt var det att pröva denna mäster maskin, och tamifan det funkade och bullarna blev tom goda. Det var riktigt gott att avnjuta varma nygjorda bullar och ett glas oboy. 

Inatt har det varit som kallast 32,7 grader, brrr! Men det bryr sig inte Gizmo om han ska vara ute hela tiden ändå. Idag trotsade jag vädret och gick en promenad med han, det tog lite emot när tempmätaren visade -29 grader. Men det var bara att pälsa på sig, och när man väl var ute så var det riktigt skönt.
Hoppas nu att det kan bli lite varmare så vi kan ut och åka lite längdskidor. Iza vill ju gärna till slalombacken också. Och lite sugen är man ju att åka slalom också, men vi få se om det blir varmare, man litar ju inte alls på meterologerna iaf,sa att det skulle va runt -15 i dag, men det är det ju långt ifrån. 

God forsättning!!




 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm..."Jul & nyår" som rubrik, men var har du skrivit om nyår?!?



Kommer nån dag och smakar på dina bullar...

Kram!

2009-01-04 @ 15:11:46
Postat av: Helena

Det var jag som skrev, men namnet föll bort.

2009-01-04 @ 15:12:44
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: Helena

Du är utmanad i min blogg!

2009-01-11 @ 20:47:04
URL: http://mattjat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0