Hösten har kommit!

I morse när jag var ute på en promenad med Gizmo, upptäckte jag att dem första lövena faller, jaha du är hösten här. Tycker att det är en ganska mysig årstid, Sitta inne och kurra under en filt med levande ljus och mysa.

Har iaf fyllt på bärförrådet med både hjortron,blåbär och lingon. Lyckades ju faktiskt att koka sylt också.
Gizmo är väldigt ivrig när vi är ute i skogen och plockar, Han går runt och äter bären han också, han riktigt gnager av bären. trodde inte hundar åt bär men det ser väldigt roligt ut.  Igår åt han säkert flera liter lingon,

 
Sista gången var det lite väl jobbigt med att stå dubbelvikt, börja kännas att man är höggravid nu.....
Det börja kännas i revbena och det värker i ryggen, men bäckenet är mycket bättre sedan jag har börjat använt gravidbältet.  Ska bli skönt att få börja gå på gravidbad och simma lite, 

Dags att börja ta in lite blommor för vintern, har ett projekt med att försöka plantera ekar, jag misslyckades förra året när den frös ihjäl i vintras. Men denna gång har jag också tagit en massa ekollon från min systers sommarställe. 
Där har dem "bonsaiekar" och dem var verkligen häftiga.  Har även tagit ekplantor men det var bara en som tog sig.

Kommer att ställa iordning ett varmförråd så jag hoppas att det fungerar denna gång:)

Nu ska jag börja göra en god middag till min älskling, han fyller ju år i dag, sen ska jag smaska i mig  svärmors goda tårta. Grattis Älskling!

Vi synes!!
 

Kommentarer
Postat av: Suss

Ja det ser onekligen kul ut när våra 4benta vänner lufsar runt bland blåbär och lingon och glufsar i sig, tur att han inte var i hinken.. våra tokar äter även svartvinbär å jordgubbar... Åh ja just ja det är ju september.. innebär att fler i er närhet fyller år strax... jag tackar för påminnelsen..



Hoppas ekarna tar sig.. jag testade för flera år sedan men glömde bort att skydda dem en vinter.. det är ju eg väldigt mycket fel växtzon för dem...



kramar till er..

2008-09-10 @ 15:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0