Bilar, Gizmo, Jobb.........

Några minusgrader ute idag,
I går var Gizmo trött och klubbad som en oxe, han hade varit ute hela dagen med L-G och hållt på med dem fyra bilarna som vi har. Gizmos favorit är min Saab V4 som är efter min morfar. Han ska in i bilen så fort man bara öppnar dörren och så ska han sitta där och titta, även om man ska bara byta däck eller om man bara ska flytta bilen några meter så ska han åka.
Gizmo var även lite hängig så jag tror han har förkylning han mé.


I går kväll gick jag igenom julgardinerna, fick mig att inse att skulle jag har några som passade så skulle jag få sy om gardinerna, så det vara bara att ta fram symaskinen och börja sy. Bredvid mig satt Izabelle och sydde på en tyglapp också, hon tyckte det var så roligt att hon ville sy idag igen.

På Fredag bär det iväg till Sundsvall på jul-handels-resa.
Det blir julklappar, Ljus och lite annat smått och gått inför julen. Det ska bli roligt. 
 
Snart blir vi arbetsbefriad. Behöver inte jobba länge till, skönt men konstigt.
Jag kommer att sakna mina arbetskamrater och gemenskapen som vi har här. Den kommer man nog aldrig få uppleva på ett annat arbete.

Mindre roligt var telefonsamtalet jag fick från min syster igår, hon berättade att en bekant i Norge har blivit påkörd på övergångstället, så det är inte säkert att han överlever. Tankarna går till honom idag.


 Nu ska jag gå och jobba lite.
Tack och hej för mig idag!

image18


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0