Snickarglädje

I helgen dras det iväg till min mormor i Lillhärdal. Alla syskon med familj samlas, Camilla kommer upp från Stockholm, Jeanette kommer fån Östersund, Therese från Sveg (inte så långt då) och mamma kommer också.
Vi ska renovera en stuga som har varit mögelskadan, så vi håller på att bygga upp den igen. Så nu är det bara att kavla upp ärmarna och dra på sig snickarhandskarna.
Undra hur det ska gå när jag redan har träningsvärk i höger axel/arm, pga av brottningsmatcher med Gizmo. (nu undrar ni säkert hur går detta till?)
Jo vi var ute och gick en promenad i går, M med Sita och A var med. Gizmo lyssnade inte ett dugg på mig när vi skulle gå, han drog som en häst som han aldrig har gjort förrut. Fast å andra sidan har jag heller inte varit ute och gått med honom med någon annnan hund heller på jätte länge.
Till slut fick vi brotta jag ner honom ner i diket för att förstå att det faktiskt var jag som ska bestämma, och det är inte lätt att brotta ner en sennenhane på nästan 50 kilo, Jag är inte direkt så mycket större heller, så det gör saken inte lättare. Inte undra på att han var en trött pojke som låg och sov nästan hela kvällen  ;) 

Jag ska ta med kameran i helgen och en massa bilder och förverkliga minnen att hela familjen samlas, och det är så kul. 

// Jenny
 

 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hmmm... Brottningsmatch med en bernersennen på 50 kg... Hur många ronder blev det :-)
?
Kram, vi ses!

2007-10-11 @ 09:05:55
URL: http://blogg.op.se/ragundaasa
Postat av: Jenny

Jo det vart några, Vi var mer i diket än uppe på vägen. :)
Kram

2007-10-12 @ 09:16:11
URL: http://jejjans.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du har väl investerat i ett par arbetsbyxor nu... du kanske ska fortsätta banan och bli en snickare?

2007-10-15 @ 10:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0