I graviditetens flummer.

Kan inte sova....... har varit vaken sedan före fem i morse..........undrar om det är kroppen som börjar ställa in sig på småbarn rytm nu????
Sedan ligger man där och tänker och planerar allt, och så har man hela dagen att åtgärda allt.
I går morse drömde/tänkte jag på ventiler som måste fixas i sommarhuset hos mormor. Ja det tog flera timmar för mig att ringa och kolla upp exakt vilken modell som vi skulle ha. Jag som är minst i familjen jag ska fixa jag,har jag tre systrar??? Hmm!

Någon natt tidigare vaknade jag och var skit förbannad på en anställd på TH eller Zalaris (det vet man inte heller!) För att hon inte har skickat arbetsgivareintyg snabbt nog. Fick som tur va det igår men ett annat papper som dem lovat att skicka ,det har jaginte fått, så att jag ringt till dem nu säkert fyra gånger det skiter dem fullständigt i. AHHHHHHH!
Skönt att få ur sig lite, kanske jag inte vaknar i natt och är rasande och slipper skrämma L-G ur sängen :)

Ha mer tankar om förlossningen, bestämde mig i morse 5:30 att jag ska försöka med mindfulness metoden. Har beställt en skiva så nu ska jag träna på den metoden. Det passar nog mig. Annars är det bara att ta det för vad det är.... det är så mycket som kan hända under en förlossning som man inte vet så det är lika bra att vara inställd och öppen för det.

Igår var vi in till stan och köpte en bil till, så nu har vi två ny (gamla) bilar. Nu ska bara Chryslern in på lackering och hundburen hämtas, och försäkring tecknas på lagunan, så kan man lämna detta bakom sig också. Nu är det blocketförbud i flera veckor. :)

Ska göra iordning doppresent till systersonen idag, ska ju på dop i helgen. Den lilla stackaren är bara ca en månad gammal och har redan varit sjuk. Tänk vad livet är hårt. Längtar efter att få träffa honom och "gosa" lite på han.

Nu ska jag inte tråka ut er något mer med mina bilköp och tankar,,, hur som helst så ser det ut att bli soligt och fint väder idag........! 

Tack för mig!

 

Kommentarer
Postat av: Suss

Det är tragiskt att man ska behöva tjata på sin fd arbetsgivare om papper som skall vara självklara att skicka ut.



Hoppas det andra papperet kommer pronto.



kram till er

2008-09-24 @ 08:43:17
Postat av: Åsa

Typiskt att ligga vaken på nätterna och fundera på ditten och datten. Trots att man mer än gärna kan lösa det på dagtid.



Inte heller jag fick begärda papper från Zalaris. Så jag ringde och påminde. Får väl se om de tycker upp....



Ha det så bra och fortsätt uppdatera oss på bloggen!



kram!

2008-09-25 @ 10:10:25
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack så mycket =)

2008-10-01 @ 13:11:58
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0