Måndag igen....

... och helgen bara flyger iväg.
 På fredagen blev det tjejgalej med god mat och sällskapsspel, alltid lika trevligt. Sedan på lördag blev det slalomåkning med Iza och en insikt att jag måste köpa nya pjäxor, glappar den inte så domnar ena foten bort för att man spänt för hårt. Tråkigt när inte grejorna sitter som det ska.
Och sedan på kvällen blev det ju givetvis meloditv, jag kan inte förstå vad denna internationella juryn har för smak, man blir ju bara förbannad.
Och däremellan har det ju varit skidskytte/längdskidor att titta på, gud va jag skrattade när ryssen ramlade i sista backen. Så går det när man inte är lite givmild, Södergren var så värd silvermedaljen!

Igår rullade E från mage till rygg för första gången. Man blir så stolt att man skriker rakt ut, tar upp ungen och filten och springer upp och lägger han på toalettgolvet så han får visa pappa som står i duschen vad duktig han är.:)  

I morgon åker jag och E till stan på besök. Också ska jag köpa en bänk till hallen. Frågade min kära sambo om inte han kunde snickra en bänk som man kan sitta på och med förvaring under, till hallen, men innan han börja snickra på den så hittade vi en perfekt bänk inne i stan. Så den blir det, hoppas det blir bra, man kan aldrig få nog av förvaring i hallen.

Är äntligen färdig med att byta jord på mina blommor, har dock tagit en stund. Och så har jag bytt gardiner och putsat alla fönster i hela huset. Så nu känns det som jag kan lägga det projektet åt sidan och koncentrera mig på hundutställningen och dopet. Undrar just vart prästen tog vägen.... han skulle komma i tisdag men han dök aldrig upp så jag undrar om jag har tagit fel på månad eller nåt....måste ringa honom imorgon.

Ser fram emot när min syster från sthlm kommer och hälsar på.
  
Dagens middag: tagliatelle med pastasås av skinka 
Nu ska jag titta på Familjen Annorlunda och får sig en tanke att man har det ganska lugnt ändå med "bara" två barn och en hund. Tänk dig 12000-14000 kronor i bara mat i månaden!

//Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0