Vad gör man om dagarna!

Fick en fråga igår vad jag gör om dagarna, ja vad gör jag egentligen...? Det var faktiskt svårt att komma på vad jag gör om dagarna, dem går runt och man gör det vanligaste....tvättar,städar, plockar, lagar mat. Ammar gör jag ju en del och tar hand och Evian och Iza,  Det är en stor skillnad på veckorna som Iza är här och inte. När hon är här så känns det som dagarna är flera timmar kortare. Det blir mycket focus på henne när hon är här och då får andra grejor stå tillbaka lite,

"projekt" dem senaste dagarna:
- Baka frukostbullar
- åka längdskidor
- Iza, tog hål i öronen
- gå bort på besök
- bvc med Evian
- Ge mina krukväxter ett nytt liv med ny jord.
- Boka tider med bla prästen
- gjort dopkort

Ja det är kanske inte så lite ändå när man tänker efter, med tanke på att det är nästan ett helt projekt att ta med en tvåmånadersbebis (och Iza) med alla dessa kläder som ska på och av hela tiden.  

I går tog min lilla tjej hål i öronen. Förberedde henne lite innan att det kunde göra ont och hon hade också pratat med en kompis som nyss gjort det också. Så hon var lite beredd på vad som komma skall. Väl där sittandes i stolen och valt sina örhängen -rosa blommor ( vad annars! :) Så rykte hon bara till när dem tog hålen, men lite tam var hon allt. för det var inte mycket hon sa. Minns själv när man tog dessa första hål och man var så mallig. Jag var faktiskt  runt sju år jag också (inte äldre om ni tror det!)
På kvällen skulle hon iväg och åka slalom och det skulle prövas slalomhjälm -AHH det gör ont!! -ja kan du inte ha hjälmen få man inte åka slalom! sa jag. Då hade vi inte ont i örat längre. Och iväg och åkte slalom gjorde hon, hon skulle ju träna inför slalomtävlingen på lördag.

Igår prövade jag mina jeans igen och jag kom i dom. Yes! Ställde mig på vågen i morse för att se, har bara två kilo kvar av dem tretton jag gick upp under graviditeten. Tror att Evian har tagit kilonen för han går lika snabbt upp som jag går ner, han väger ju nu ca 7 kilo och är två och en halv månad...... vart ska detta sluta. Glad är jag att jag inte har haft något problem med att gå ner i vikt, jag har ju inte ens försökt att göra det.  Men tycker synd om tex syrran som verkligen måste satsa jätte hårt för att gå ner.  Att det kan vara så olika ibland.


Nu ska jag i alla fall åka iväg med skräp till sorteringen, byta blomjord på några blommor, och sen om temperaturen sjunker lite så ska jag och gubben ta en sväng i längdspåret.

// Jenny    

Kommentarer
Postat av: Monica Lindberg

Hej men jag har ju inte sagt grattis till pojken, fy skäms på mig :)

Åh de blir en stor kille de.

Du är visst som mig du när de gäller kilon, de bara förvinner av sig själv, synd bara att jag inte får behålla något :( som de är nu måste jag upp lite men men så är de väl, när man har fyra små hulliganer här hemma.



Hoppas allt är bra med er.



Kramen

2009-02-08 @ 10:34:07
URL: http://fyrbarnsmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0